יום שלישי, 5 בינואר 2016

"רעידת אדמה" – יוסי קרן. ספר חדש החושף תאוריה ראשונה מסוגה לפיה אטומים חושבים הם שבראו את העולם. מאת:שרית יוכפז


"רעידת אדמה" – ספר חדש החושף תאוריה ראשונה מסוגה לפיה אטומים חושבים הם שבראו את העולם
יוסי קרן, אשר עבד 27 שנים בכור האטומי ברחובות, התחבט והתעמק בשאלה כיצד נוצרת מחשבה ומי אחראי על פלא הבריאה שלנו ושל כל מה שסביבנו. לאחר עשרות שנים של בחינת הנושא מזוויות שונות, הגיע קרן למסקנה כי אטומים הם המקור למחשבות שלנו ולבריאה כולה. "הספר שלי הוא פרי שכל ישר, מחשב עמוקה והגיון בריא. אני האדם היחיד בעולם שיודע כיצד נוצרת המחשבה ומיהו אביה מולידה", מצהיר קרן. התאוריה המרתקת של קרן מובאת בספר ראשון פרי עטו "רעידת אדמה" שרואה אור בהוצאת צמרת.


יוסי קרן, בן 72, תושב תל אביב, היה מאז ומתמיד אדם סקרן וחושב והוא התעסק עוד בנעוריו בשאלה כיצד נוצרת מחשבה ומיהו בעצם ה"אני". לאחר שירותו הצבאי עבד קרן כטכנאי גרעין בכור האטומי בדימונה, ולאחר מספר שנים עבר לעבוד בכור האטומי ברחובות. לאחר 27 שנים פרש קרן מעבודתו בכור האטומי, אולם מהותם של אטומים המשיכה להעסיק אותו גם בשנים שלאחר מכן.
את התשובות אליהן הגיע הוא העלה על הכתב, על מנת להעביר את הבשורה לכמה שיותר אנשים, כדבריו. בספרו "רעידת אדמה" מסביר קרן מדוע לדעתו האטומים לא הגיעו לכאן לפני מיליארדי שנים וגם לא לפני טריליוני שנים, ולמעשה היו כאן מאז ומעולם ויישארו כאן לעולמים.
הספר מביא בצורה ברורה ומוחשית את התיאוריה המעניינת של קרן, לפיה האטומים הם אבי הבניין של עולמנו ואטומים חושבים בראו את העולם. לדברי קרן: "תולדות ימי חייה של האנושות מתחלקים לשני חלקים: עד יציאת ספר זה לאור ומאז צאתו לאור".
הספר מתייחס לפלא הבריאה אותו מנסה התאוריה של קרן להסביר, ומביא דוגמא מוחשית לכך על ידי תיאור של תהליך ההיקלטות, ההיריון ויציאתו של התינוק לאוויר העולם. "כיצד מתבצע התהליך של 'בניית' התינוק?", שואלת קרן בספרו ומשיב: "בשלב ראשון ההורים מקיימים יחסי מין. לאחר 'ירית הפתיחה' האב נפרד מיוצא חלציו לתשעה חודשים תמימים ואין לו יד ורגל ב'עיצוב המוצר' המוגמר.
גם לאם אין יד ורגל ב'עיצוב המוצר', אבל יש לה שני תפקידים חשובים: ראשית היא מספקת את 'אתר הבניה' קרי – הרחם. שנית היא מספקת את חומרי הבנייה, קרי האטומים של המזון אותו היא צורכת. אטומי הסידן ישמשו לבניית השלד והאטומים האחרים ישמשו לבנית הרקמות ואברי הגוף השונים..



בניית התינוק נמשכת תשעה חודשים תמימים. מה מתרחש בתשעה חודשים אלו?  האם האטומים ביוזמתם בונים את חלקי הגוף השונים? התבוננו ב'מוצר המוגמר'. האם לא מדובר במלאכת מחשבת? האם לא מובן שמדובר בבנייה שמקורה במחשבה תחילה?
מי בונה את גוף העובר? האם זה אלוהים? האם זה הטבע? לא, גם אלוהים וגם הטבע הם ישויות מופשטות. כדי לבנות מבנה מוחשי כמו העובר יש להיעזר רק בישות מוחשית. מיהי אותה ישות מוחשית חושבת או מיהן אותן ישויות מוחשיות חושבות?". את התשובה המלאה לשאלה זו תמצאו בספרו של יוסי קרן.

"רעידת אדמה"
הוצאת צמרת
איורים: דני קרמן
ספר מעניין.


להשיג בחנויות הספרים ובאתר http://www.netbook.co.il/Book.aspx?id=5272

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חב' מילוטל משווקת בימים אלו 2 מוצרי צ'יפס קפוא : צ'יפס זיג זג, וצ'יפס פלחים. מאת: שרית יוכפז

  חב' מילוטל משווקת בימים אלו 2 מוצרי צ'יפס קפוא : צ'יפס זיג זג, וצ'יפס פלחים.   צ'יפס פלחים 1 ק"ג-   צ'יפס...