יום רביעי, 3 ביוני 2015

השקת הספר "הבית של ליאו הצב" – עליזה הרשקוביץ. מאת: שרית יוכפז

השקת הספר "הבית של ליאו הצב" – עליזה הרשקוביץ
ספר הביכורים של עליזה הרשקוביץ, הבית של ליאו הצב, נוגע לליבם של הילדים ועוזר להם בהתמודדות עם החששות הטבעיים אשר צפים עם פרידת ההורים.


ספרה של עליזה פונה אל ילדים בגיל צעיר ומטרתו לעזור להם להתמודד עם תהליך הגירושין של ההורים, הספר מספר על דמותו של ליאו, צב קטן שחי עם הוריו בביתם המשותף. יום אחד לוקחים אותו הוריו לשיחה ומודיעים לו שהחליטו להיפרד. הסיפור שוזר בתוכו את כל התהליכים שעוברים על הילדים בעיצומו של הליך הגירושים – כמו הבחירה עם מי מההורים להתגורר, החששות שהפרידה עלולה להיות קשורה אליהם וחוסר הוודאות במצב החדש. באמצעות הדמויות מעביר הספר את המסרים החיובים שהילד זקוק להם ואת אילו אשר מחזקים ומעודדים את הילד בהמשך הדרך והעתיד לבוא.

עליזה הרשקוביץ היא בוגרת לימודי הוראה לגיל הרך, ובוגרת הפקולטה לממשל וחברה במכללת בית ברל. בנוסף הסיפור האישי של עליזה מוסיף פן רגשי עמוק בתור סבתא לנכדים שגילו הזדהות עם ליאו הצב בתהליך הגירושין של הוריהם.


חוות דעת על הספר : "מדובר בספר ילדים הכתוב בשפה נהירה ופשוטה ועם רגישות והבנה למצבו של ילד קטן המתמודד עם סיטואציה מורכבת כפרידה של ההורים. הסופרת מתמודדת בהצלחה עם החששות הטבעיים העלולים לצוץ בנפשו של הילד לגבי עתידו ובאמצעות הסיפור הבדיוני מעבירה את המסרים שילד בסיטואציה כזו זקוק לשמוע כגון החשש לעתיד שהתערער,  אובדן קשר עם ההורים והאשמה עצמית"
מומלץ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...