יום שני, 27 בנובמבר 2017

ראיון עיתונאי עם יואב יוכפז על הרצאתו :"אינטליגנציה רגשית" ממליצה : שרית יוכפז



ראיון עם יואב יוכפז

"אינטליגנציה רגשית" כולנו רוצים להצליח, להתפתח, להתקדם, לקבל הכרה בכישורנו, לנהל זוגיות מנצחת ולממש את היכולות הטמונות בנו...אך האם באמת כולנו מצליחים? הפסיכולוג ד"ר דניאל ג'יי גולמן, אחד החוקרים המובילים בעולם בנושא ה"אינטליגנציה הרגשית", כתב בספרו: "בכל הקשור למרכיבי הצלחה אישית ועסקית, האינטליגנציה האינטלקטואלית (IQ) תורמת 20% בלבד לעומת 80% של האינטליגנציה הרגשית (EQ)". 
מהו סוד עוצמתה של האינטליגנציה הרגשית? מה היא רמת האינטליגנציה הרגשית שלי? כיצד אוכל למנף תכונה זו לחיים נכונים יותר עבורי? אלו חלק מהשאלות חשובות שנסקור בתקציר זה.  

 
יואב יוכפז 
האוניברסיטאות המובילות בעולם הבינו כי אינטליגנציה רגשית (EQ) מהווה כלי חשוב ומרכזי לשיפור איכות חיי האדם ותפקודו בחברה. אינטליגנציה רגשית מוגדרת כ"יכולת או מיומנות של אדם לזהות, להעריך ולנהל את רגשותיו ואת רגשות האחר".

חשיבות נושא זה עוברת כחוט השני בכל מהלך חיינו גם בעבודה, גם בחברה וגם בחיים האישיים. כל אדם רוצה לקבל יחס, תשומת לב, להתפתח, להתקדם, לקבל הערכה ולהיות אהוד ומקובל בחברה ובמשפחה. כדי להיות אדם כזה, חשוב שנשפר את האינטליגנציה הרגשית שלנו. כיצד נעשה זאת? להלן עיקרי הדברים.אינטליגנציה רגשית נחלקת לשני מרכיבים מרכזיים:§         איך אני גורם לעצמי להרגיש?§         איך אני גורם לאנשים אחרים להרגיש?אלו שאלות מאד עמוקות ולא פשוטות. דבר ראשון, כדי שאדם יוכל להרגיש, להכיל, ליצור קשרים חיוביים ולפתח אמפטיה לאנשים אחרים, הוא חייב קודם כל לדעת לנהל ולשלוט ברגשותיו האישיים. אדם הכועס על עצמו או שאינו מרוצה מעצמו בד"כ הוא אדם ממורמר, מסוגר, סרקסטי וקצר סבלנות. אדם כזה בד"כ לא טוב לו עם עצמו וגם אינו אהוד בחברה. נושא זה ניתן להבין גם מהאמירה ש"כדי שאנשים יאהבו אותנו קודם כל חשוב שאנו נאהב את עצמנו". כל אדם מקרין רגשות והאנשים שסביבנו חשים בזאת ומגיבים בהתאם. לכן, כדאי שנהיה קצת פחות ביקורתיים עם עצמנו, ננסה לראות ולהעריך את הדברים החיוביים שבחיינו ונאמץ את ההרגשה הטובה הבאה עם המחשבות הטובות. לצערנו, אנשים מעריכים את מה שיש להם כיום רק במקרים קשים כדוגמת ביקור חבר המאושפז בבית חולים. כשהם יוצאים מהביקור, הם מודים לאל על בריאותם ועצם חזרתם הביתה בריאים ושלמים.
דבר שני הוא לשים לב כיצד אנו גורמים לאנשים אחרים להרגיש אתנו. חשבתם פעם כיצד אתם גורמים לאנשים סביבכם להרגיש? האם כשהם רואים אתכם הם מחייכים? האם הם שמחים לראותכם?, האם הם מחפשים את חברתכם? אם כן - יש לכם אינטליגנציה רגשית גבוהה, אם לא - יש כאן עבודה לעשות!לדוגמא, כיצד תרגישו אם מישהו יאמר לכם כמה שאתם נראים טוב היום? או שהוא כל כך שמח לראות אתכם? תרגישו נהדר, נכון? השאלה החשובה יותר היא - כיצד תגיבו בפעם הבאה שתפגשו אותו? נכון שלרוב תחייכו אליו ותשמחו לראותו?. כאשר אני יודע איך לגרום לאנשים בסביבתי להרגיש, אני יכול לגרום להם לאהוב, להעריך, להעריץ אותי ואף ללכת אחרי בדיוק כמו בסיפור על "החלילן מהמלין". דוגמאות לכך מחיינו לא חסר:§         כאשר הרצל אמר "אם תרצו אין זו אגדה", הוא הניע אנשים לעלות ארצה ולייבש את ביצות החולה מלאות המלריה!§         כאשר אובמה אמר "Yes we can", הוא גרם לאנשים לבחור את הנשיא האפרו-אמריקני הראשון בתולדות ארה"ב! §         כאשר השר דרעי אמר בקמפיין הבחירות האחרון "אתם לא שקופים", הוא גרם לאלפי אנשים לבחור בו שנית לייצגם בכנסת!
§         כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בקמפיין הבחירות האחרון "כל הערבים נוהרים לקלפיות", הוא גרם לאלפי קולות לעבור מהימין הקיצוני למפלגה שלו.§         כאשר מרטין לותר קינג אמר "I have a dream", מיליוני אפרו-אמריקאים מילאו את כל כיכרות ורחובות ארה"ב!
היכולת של האדם לנהל את רגשות האנשים שסביבו היא תכונה עוצמתית.  זו הסיבה שאנו כל כך מעריצים אנשי חזון שיודעים לחבר אותנו לרעיון .
 עכשיו בואו ונחשוב רגע על עצמנו- איך אני גורם לאנשים סביבי להרגיש? כיצד מרגיש בן הזוג שלי איתי? החברים? המשפחה? הקולגות? הילדים שלי?
אם נגרום להם להרגיש טוב, תהיה לנו זוגיות נהדרת, חברים טובים וקריירה פורחת. מאידך אם לא אהיה רגיש מספיק, זה יכול להסתיים גם לגמרי אחרת. אז מעתה והלאה הקפידו לחייך, להיות חיוביים והשתדלו לפרגן לאחרים. זה בחינם אך שווה זהב!אז חשבתם פעם כיצד אתם גורמים לאנשים סביבכם להרגיש?

 להזמנות: יואב יוכפז,

M-054-6783910Yoavy@ExSale.co.il
מומלץ.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
בהרצאה  לפני מורים: בסינימטק עם יואב  יוכפז -קרוב משפחה.  בהצלחה. נהנתי. מומלץ בחום.



ExSale מנוהלת על ידי יוכפז יואב, מרצה, יועץ ומאמן בעל ניסיון רב בנושאי פיתוח יכולות אישיות וארגוניות לתוצאות.

בהכשרתו בעל M.B.A במנהל עסקים, B.Sc.TE במדעים והוראה מאוניברסיטת ת"א.
יואב מביא עימו ניסיון ניהולי, עסקי והדרכתי עשיר במסגרת תפקידים בכירים בארגונים מובילים בהם שימש בסקטור הפרטי והציבורי ובהם כמנהל ההדרכה ב"תעשייה האווירית לישראל", כיועץ בכיר בחברות ייעוץ ופיתוח הדרכה, כיועץ ארגוני לחברת "טבע" בתהליכי שינוי, כדירקטור פיתוח עסקי בינלאומי בחברות הייטק מובילות ועוד.

מאת: שרית יוכפז כתבת ועורכת  ראשיתsarit0404@yahoo.com







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

עיריית תל אביב- יפו: סדרי פסח קהילתיים וציבוריים בצל מלחמת חרבות ברזל מאת שרית יוכפז

                                                       צילום:   רועי דוד                                                                עירי...